الاثنين، 15 يونيو 2009

مجرد أستفسار بسيط....!!

ياتري أيه الأحسن أنك تبقي حلو أوي من برة و عادي خالص من جو (قصدي عقلك تفكيرك و مشاعرك) ولا أنك تبقي حلو أوي من جو و عادي من برة ؟!!....
ياتري أنهوا فيهم اللي يريح أكتر ؟؟! .....أنهو اللي يسعد أكتر ؟!! ....

ساعات بشك أني بحب نفسي علي الحالة اللي هي عليها .....مش عيب أنك ساعات ماتحبش نفسك العيب هو أنك تقلل من قيمتها .....تفتكروا تفرق ؟!!
طول عمري بقول أنها تفرق
بس ياتري هي فعلا تفرق و لا أنا عملت كده عشان أقنع نفسي أني عارفة قيمتها اللي الناس بتقول عليها
....دايما بنتفلسف و بنعوج الحاجة لحد ما نخليها مناسبة للي أحنا .عايزينه... أنا معظم الوقت بعمل كده و لما ضميري بينأح عليا بكل بساطة بعمل نفسي عبيطة.... العبط ساعات بيبقي عز الطلب بس يارتوه بيدوم علي الأقل معايا !!!


نرجع لمرجوعنا
ياتري أيه الأحسن أنك تبقي حلو أوي من برة و عادي خالص من جو (قصدي عقلك تفكيرك و مشاعرك) ولا أنك تبقي حلو أوي من جو و عادي من برة ؟!!
ياتري أنهوا فيهم اللي يريح أكتر ؟؟! ....أنهو اللي يسعد أكتر ؟!!

طبعا معظم الناس ده لو مش كلهم و هما قاعدين دلوقتي حيقولوا طبعا اللي جوة هو الأهم هو ده اللي بيدوم و هو ده اللي يشدني و هو ده اللي يريح

طب نرجع تاني كده سنة لوري
أقري السؤال تاني بس المرة ديه و أنت بتقراه أفتكر كل المواقف اللي عدت عليك ...أفتكر عينيك راحت لمين و أنت بتتعرف علي ناس جديدة ...أفتكر أيه اللي بيشدك في الشخص اللي قدامك... أفتكر كام مرة ضايعت علي نفسك فرصة معرفة أنسان يستاهل أنه يتعرف عشان شكله معاجبكش أوي و كام مرة أتعرفت علي ناس متستاهلش أنك تبص عليهم لمجرد أن شكلهم عجبك....

بعد ما تفكر في كل ده كويس أوي أقري السؤال تاني و أرجع فكر فيه و جاوب عليه الأجابة اللي تريحك



فالنهاية نحن في مجتمع يري ما يحب أن يري.... لا ما يستحق أن يري

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق