الاثنين، 22 نوفمبر 2010

العلبة

عارف أحساس العلبة
أنا حاسة أني قاعدة في علبة...علبة مقفولة و الناس بتعدي من جمبي بتتفرج عليا و أنا قاعدة جو العلبة..ساعات بتدخل تقعد معايا شوية و تمشي بس في الأخر انا لوحدي في العلبة
مش حقولك العلبة ضايقة و انا مش قادرة أتنفس...و لا الوحدة جوة العلبة مؤلمة و لا الكلام ده كله
هو بس مجرد أحساس القاعدة جوة العلبة غريب
لفترة من الوقت أفتكرت أني طلعت برة العلبة و مشيت في الشوارع الواسعة بس أكتشفت أن حتى أحساس المشي في الشوارع الواسعة مش هو اللي أنا عايزه..العلبة مش وحشة لأنها مش ثابتة
أنا برضه بمشي في الشوارع الواسعة و أنا قاعدة جوة علبتي ..بس الفرق أن و أنا قاعدة جوة علبتي بختار مين يدخل و مين لأ
و عشان كده العلبة مش وحشة أبداً
هو بس كل اللي نفسي أعمله هو أني أبطل أفتكر أني طول ما أنا جوة العلبة مفيش حاجة وحشة ممكن تحصل
و أنا العلبة الكرتون المدبسة بدبابيس خفيفة صعب تتكسر لألف حتة صغيرة و ابقى معنديش أختيار العلبة ده
عايزة أفضل فاكرة أني بحب أحساس العلبة برغم الغرابة اللي فيه
و ان الحاجة الوحيدة اللي ناقصة في العلبة هو أن حد يعدي يدخل يقعد معايا و يكرر أنه مش ناوي يمشي من علبتي...ف ما أبقاش لوحدي فيها
أني ماعندش أختيار دخول علبة حد و البقاء فيها برغبتي المنفردة
كل واحد حر في علبته
كل واحد عارف هو عايز مين يقعد معاه في علبته

المهم أني عارفة أن أحساس العلبة حالياً مش وحش
أنا بس محتاجة , في الوقت الحالي , أتعود على قاعدتي في العلبة لوحدي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق