الخميس، 5 مارس 2009

يا فرحتي بلخيبة.....!!

طب أنت قولي أيه فايدة أنك تنشر غسيلك القذر قدام الناس ؟.....لأ و مكتفتش بكده ده أنت كمان فرحان أن الفضيحة بقت بجلاجل و شخاليل..... يا فرحتي بيك..... فرحان أن الفضيحة بقت علي كل لسان ؟.....أن ده يمسح بكرمتك بلاط أرضية أقذر حمام عام لحد ما يخليه بيبروء .....و التاني يعمل منك نكتة الموسم و يفضل كل عيل و رجل واطي ملوش أصل يضحك عليها لحد ما قلبه يقف..... و تبقي نكتة قديمة بيخة زي صاحبها .....زي اللي ألفها .....و اللي ضحك عليها .....خيبة ....أيواه خيييييبببببة .....خيبة و صبتنا كلنا أولهم أنت.....أنت يالي بتقرا الكلام ده.... أه قصدي عليك أنت.... و علي فكرة مش معني أني بركبك الذنب أني ببرأ نفسي منه .....لا للأسف أنا من أؤئل المذنبين.... و يالا فخري ....و يا فرحتي بخيبتي أنا كمان .....و قدراتي الرهيبة علي التمثيل و التظاهر بأنه ما في اليد حيلة ....و أن هو ده المكتوب..... نصيب.... قدر ....بذمتك مش خيبة ؟....و الله خيبة ....ما أصل يوم ما أنت تقوم من النوم الصبح ....و تنزل من بيتك و انت متأزم أوي أن جلالتك يا عيني صحيت من النوم بدري..... و زعلان أوي أنك لسة حتقف توقف تاكسي.... و أنت مفكر أن واحد في سنك من الطبيعي أن أهله يجبوله عربية.... و النبي أهلك دول أيه ماعندهمش رحمة ؟!.....مافيش أنسانية كده خالص لما يسيبوه فلزت أكبدهم يتمرمط في "التاكسيات" .....والله خيبة.... و خيبة قوية كمان....
و كل واحد دلوقتي يعملك الغلط و يجي يتنطط عليك بيه ....بدل ما يداري.... يتنطط ....علي كده بقي اللي يعمل الصح المفروض يخدله جنب حفاظا علي ما تبقي من ماء وجهه ....و ما تبقي من كرامته المتبعترة يمين و شمال....أو شمال و يمين.... مش فارقة صح ؟....أهي كلها أتجاهات !!.... لا بقي فارقة.... بقالي مليون زفت مرة بقول أنها فارقة ....و فارقة أوي كمان....بس كل مرة بقول أنها فارقة بوطي صوتي أكتر من المرة اللي قبليها .....لحد ما بقيت بقولها بيني و بين نفسي..... بصوت أنا نفسي مبقتش أقدر أسمعه ....خوف.... جبن.... ملل... سميه زي ما تسميه.... بس عايز رأي أنا ....أو بمعني أصح تحليلي للموقف .....ساعات أحساس أنك بتكلم ناس ساديين عقولهم بيبقي مرهق.... متعب.... و مخيف.... لأنه بيحطك في صراع مع نفسك ....و تبدأ تسأل نفسك أسألة غريبة و مربكة....أزاي كل الناس ديه غلط و أنا اللي صح ؟ ....يعني هو أنا بارم ديله و فيلسوف زمانه عشان أبقي الوحيد الصح ....عشان أشوف اللي كل دول مش قادرين يشفوه.... و تفضل تضرب أخماس في أسداس ....و تروح و تيجي ....و يمكن تغير من تفكيرك بعد ما تقنع نفسك أنك غبي.... و الناس ديه اللي صح....
غببببببببببببببببببببببببب
بببي .....
و أيوه أنت غبي.... غبي لمجرد أنك فكرت و شككت لثانية في مبدئك اللي أنت عارف أنها مية في المية صح ....و للأسف أنا أغبي منك.... عشان كده بتجنب أني أقعد أعيد و أزيد .....مش خوف و لا ملل زي ما سيادتك فاكر..... أو زي ما أنا بداعي .....لكن جبن مني و غباء و خيبة.....خيبة تقيلة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق