الخميس، 30 يونيو 2011

الناس اللي هنا

-أنا مش عارفة أتعامل مع الناس اللي هنا
- معلش هي فترة و حترجعي تتعاملي تاني مع الناس
- لأ لأ , أنا مش عارفة أتعامل مع الناس اللي هنا بس ...اللي هنا بس !


كنت عايزة أقولها أن اللي هنا , اللي المفروض بيفرقوا و كان المفروض يكونوا موجودين ...بقوا ناشفين عليا
بقوا بيستكتروا فيا الكلام الكويس , بقوا بيستكتروا فيا يحبوني
و أنا ف المقابل مابقتش عارفة المفروض أعمل إيه...المفروض إبعد و لا أقرب
الناس اللي بحبها , أصحابي اللي بقالهم سنين هنا ...عشرة العمر ...بعاد أوي...يمكن بعدهم فترة...بس الفترة بتوجع
كنت عايزة أقولها أنه مش كفاية عليا الناس اللي هناك و حبهم ليا و صبرهم على قلقي و تقالباتي المزاجية و سؤالهم اللي مش بينتهي على أحوالي كلها من أول ولادة أختي لحد أخر كل أمتحان
أنه لو ده بيفرحني ...ف لما كان بيتعمل من أصحابي و عشرة عمري كان بيفرحني أكتر

أني مش عارفة العيب من مين
بس ماحدش بقى مهتم يسمع
أو يمكن أنا اللي بطل كلامي يبقى له معنى و ينفع يتسمع


أنا مش عارفة أذا كان البنت الناشفة اللي بتطلع من تحت كل ده ...البنت اللي مش عايزة تعيش ف إكتئاب و زعل تاني لأي سبب كان
حتعرف تكمل هنا

بس أنا فعلاً مش عارفة أتعامل مع الناس اللي هنا
من أول أصغر حد لحد أكبر حد فيها
و الظاهر فعلاً أن لو مش السفر للقاهرة هو الحل ....ف السفر لأي حتى بعيدة هو الحل
حتى لو كان حل مؤقت و مش مضمون

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق